Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Wielkopolskie. Mirbud zakończył projektowanie S11 Oborniki – Poznań

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Autor:

ep.

Data publikacji:
05-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
05-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ri

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Wielkopolskie. Mirbud zakończył projektowanie S11 Oborniki – Poznań
fot. GDDKiA
Wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla drogi ekspresowej S11 Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik został złożony. Za realizację tego odcinka odpowiada Mirbud.

To odcinek liczący ponad 22 km. Droga S11 w tym miejscu będzie przebiegać po wschodniej stronie miejscowości Rożnowo, Kowanowo, Oborniki, Ocieszyn i Świerkówki oraz po stronie zachodniej stronie miejscowości Łukowo, Gołaszyn i Chludowo. Ma ominąć tereny Natura 2000 w okolicy Warty. W ramach inwestycji powstanie także most przez Wartę w okolicy Obornik. Droga zostanie doprowadzona do istniejącego węzła Poznań Północ i zachodniej obwodnicy Poznania.

Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. W ramach inwestycji powstaną węzły: Oborniki oraz Chludowo, a także drogi dodatkowe do obsługi terenów przyległych. Częścią inwestycji będzie budowa 38 obiektów inżynierskich, a także miejsca obsługi podróżnych Oborniki Wschód i Oborniki Zachód. Powstanie także Obwód Utrzymania Drogowego.

Umowa na realizację tego zadania została podpisana w lipcu 2024 r. Wykonawcą jest Mirbud. Prace zgodnie z kontraktem będą kosztowały ponad 853 mln zł i powinny się zakończyć do II kwartału 2028 r.
Odcinek Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik to fragment drogi ekspresowej S11 od Kołobrzegu do Poznania. Dalej trasa będzie prowadził w kierunku Górnego Śląska.

Wcześniej, w lutym tego roku złożony został wniosek o wydanie ZRID dla odcinka budowy drugiej jezdni obwodnicy Kępna w ciągu S11. Prace przygotowawcze trwają na odcinkach: Szczecinek – Piła, Piła – Ujście, Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin oraz Jarocin – Ostrów Wielkopolski. W sumie to ok. 220 km.

Dla odcinków Piła – Ujście, Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin oraz Jarocin – Ostrów Wielkopolski trwają postępowania związane z wydawaniem decyzji środowiskowych a w przypadku fragmentu Szczecinek – Piła rozpatrywane są odwołania od decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5